Då livet går åt helvete är hans musik fullstänigt central



"Mitt liv började
med Håkan Hellström. Hjärtdunket jag kände när jag gick på den tio år gamla konserten på Nalen, ensam på en spelning för första gången, det glömmer jag aldrig. När livet går åt helvete är Håkan Hellströms musik fullständigt central."

"Det är fortfarande bara en viss sorts människor som får plats i Hellströms musik. De vars liv förändras av M.I.A. eller känner kroppen darra av Lady Gaga har fortfarande inget tolkningsföreträde."


Och det var bara två, helt vansinnigt fina citat ur krönikan som Kristoffer Andersson (www.throwmeaway.se) har skrivit. Jag sitter och läser Håkans fan-sida på facebook, hans hemsida, googlar. Kollar på "river en vacker dröm för typ hundrade gången. Ja. Allt möjligt. Känner mig förövrigt helt och hållet besatt.
Där sitter jag i min alldeles för suddiga tillvaro, påminner mig varje sekund om att det är bara några timmar kvars till hans efterlängtade skiva släpps. Det är ju det vi har väntat på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0